Tid og sted
DHL Stafetten Kbh foregår i Fælledparken på Østerbro fra mandag den 28. august til fredag den 1. september.

 

Starttider
Stafet-holdene sendes af sted i bølger fra kl. 18:00 – 18:16.

 

Startnummer

 Starttid / kl.

1 – 250

18:00

251 – 500

18:01

501 – 750

18:02

751 – 1000

18:03

1001 – 1250

18:04

1251 – 1500

18:05

1501 – 1750

18:06

1751 – 2000

18:07

2001 – 2250

18:08

2251 – 2500

18:09

2501 – 2750

18:10

2751 – 3000

18:11

3001 – 3250

18:12

3251 – 3500

18:13

3501 – 3750

18:14

3751 –

18:15

Walk-holdene sendes af sted i bølger fra kl. 18:30 – 19:00.

Startnummer Starttid / kl.
7001 – 7250 18:30
7251 – 7500 18:35
7501 – 7750 18:40
7751 – 8000 18:45
8001 – 8250 18:50
8251 – 8500 18:55
8501 – 8750 19:00
8751 – 19:05

 

Distance
Både walk- og stafetruten er 5 kilometer lang og snor sig igennem og rundt om Fælledparken. De to ruter er adskilt fra hinanden, men begge har masser af festlig underholdning og musik til at motivere jer undervejs. Når I kommer i mål, er der drikkeposter, hvor der serveres vand og High5-energidrik i drikkebægre.

 

Grillråd
Hjælp os med at mindske grill-røgen langs ruten med disse 5 gode grillråd:1. Vælg grillstørrelse efter behov og undgå engangsgrill
2. Placér grillen bag teltet (min. 3 meter væk) eller længst væk fra løberuten
3. Hvis muligt brug gas i stedet for kul
4. Reducér mængden af tændvæske. Brug evt. grillstarter eller tænd med gas
5. Tænd op i grillen i god tid inden løbet starter

 

Startnumre
Alle deltagere, som skal løbe eller walke, skal have et startnummer synligt placeret på brystet. Afriv bagsiden af startnummeret og klæb det direkte på trøjen. Det er vigtigt, at startnummeret passer til den stafettur, man løber. Hvis man løber flere ture, så tag alle startnumrene på fra start. Alle walk-startnumre er markeret med rødt og med et W.

 

Depechen
I den kuvert, I får tilsendt med startnumrene, finder I også jeres engangs-depeche. Depechen er lavet i kraftigt karton og skal rulles sammen. På den måde kan I løbe eller gå med den i hånden. Depechen indeholder en lille chip, som registrerer jeres tid. Derfor er det vigtigt, at første løber medbringer depechen fra start, og at den herefter bliver afleveret til de næste løbere på holdet, indtil I er færdige. Da hele holdet går samlet på walk, er det nok at bare en af deltagerne sørger for at have depechen med fra start til slut.

 

Udlevering af madkasser
I god tid, inden I skal deltage i DHL Stafetten Kbh., modtager I en e-mail med en madkasse-voucher i form af en QR-kode. Den skal I vise, når I afhenter jeres mad- og snackkasser den dag, I skal løbe eller gå. Mad- og snackkasserne afhentes i Spartas udleveringstelt ved indgangen til Fælledparken fra Øster Allé mellem kl. 16:30 og 20:00.

 

Køb drikkevarer
I hver mad- og snackkasse er der 5 vouchers – kaldet ‘en gratis omgang’. Hver voucher kan indløses til en Carlsberg-fadøl eller en vand/sodavand, eller du kan indløse alle 5 kuponer til én karton rødvin. Det foregår alt sammen i Carlsbergs barer, der er fordelt i Fælledparken. På walk-ruten er der desuden en lille bar undervejs, hvor man kan købe øl. Hvis I har tilkøbt ‘1 ekstra omgang’ vouchers, skal de afhentes i Spartas telt, som ligger ved indgangen fra Øster Allé. Her er det også muligt at købe ekstra vouchers.

 

Recycling Spots
Når I skal af med jeres affald, skal I bruge vores Recycling Spots. Her sorterer I jeres affald og andre genstande til genanvendelse og/eller genbrug. På Recycling Spots kan du sortere: hård plast og mad- og drikkevarekartoner, madaffald med emballage, rent pap, vaskbare krus fra Carlsbergs barer og restaffald.
Ved hvert Recycling Spot er der desuden en DropZone, hvor du kan stille alt andet, som ikke kan sorteres på Recycling Spot. Det gælder fx termotønder, plastkasser, engangsgriller, glas, etc.Der er Recycling Spots ved siden af alle Carlsbergs barer i Fælledparken.

 

Resultater
I kan holde øje med jeres tider live i DHL Stafetten-appen og på sparta.dk/dhl. Her kan I også se jeres individuelle tider og holdets samlede tid efterfølgende. Løberne skal være opmærksomme på, at den samlede holdtid er inklusive skiftetid, mens de individuelle løbetider er uden skiftetid. Hvis holdets deltagernavne skal fremgå af resultatlisten, skal I tilføje deltagernavne via holdets online tilmeldningsprofil. Det kan I gøre både inden og efter, I har løbet.

 

Tidtagning
Jeres depeche er udstyret med en lille chip, som både registrerer jeres individuelle løbetider og holdets samlede tid. Det er derfor vigtigt, at man har depechen med fra start til slut. Løberne afleverer depechen til den næste på holdet i skiftezonen, mens det er nok, at een fra walk-holdet holder depechen, da gruppen her følges ad fra start til slut.

 

Holdets sammensætning
Alle hold har angivet en holdklasse i forbindelse med tilmeldingen – enten 5 mænd, 5 kvinder eller mix M/K. Hvis I ikke specifikt har valgt en holdklasse, vælges der automatisk mix M/K. Hvis jeres holds sammensætning ændrer sig, kan I til enhver tid ændre dette på holdets tilmeldingsprofil.

 

Transport
Det kan være vanskeligt at finde parkeringspladser omkring Fælledparken. Trafikken er tæt, og der kræves betaling hele døgnet.Derfor anbefaler vi at tage bus, tog eller cykel til Fælledparken. Din Offentlige Transport (DOT) har lavet en særlig Eventbillet til DHL Stafetten, der gælder til bus, tog og metro, og som kan bruges i 12 timer.

Prisen er:
Lille Eventbillet: 30 kr. (Københavns centrum, zone 1-4)
Stor Eventbillet: 60 kr (Hovedstadsområdet, zone 1-99)

Køb din Eventbillet til DHL Stafetten fra d. 28. august 2023 til d. 01. september 2023 i DOT Billetter appen, ved at klikke på linket herunder. Vær opmærksom på, at Eventbilletten kun kan købes i DOT Billetter appen. Du skal derfor klikke på linket fra din telefon og have DOT Billetter-appen downloadet på forhånd.
Køb Eventbillet her.

Metro: Tager du Metroen, stopper den lige uden for dit telt, nemlig på Trianglen, Vibenhus Runddel og Poul Henningsens Plads.
S-tog: Er du med tog eller S-tog, er Nordhavn eller Svanemøllen inden for 10-15 minutters gåafstand.

 

Parkering
Det er ikke tilladt at parkere inde i Fælledparken. Aflæsning af ting til teltet er selvfølgelig tilladt, men alle biler, trailere og lignende skal være ude af Fælledparken inden kl. 17:00. Husk også, at det på ingen måde er tilladt at køre på græsset eller løbetæpperne. Benyt de omkringliggende parkeringspladser uden for parken, og husk at købe parkeringsbillet.

 

Om DHL Stafetten
DHL Stafetten Kbh er et motionsevent, som arrangeres af Sparta Atletik & Løb. Hvert år samles flere end 3500 offentlige og private virksomheder til en venskabelig dyst, hyggeligt samvær og kulinarisk hygge i den kæmpemæssige teltby oplyst af faklernes skær. Arrangementet er for alle jeres kollegaer, lige meget om de er til at løbe, gå eller være hepper. Vælg mellem walkhold, hvor holdet går 5 km i samlet flok, eller stafethold hvor der løbes 5 km på skift.